Dutch Umpire School

NIEUWS

BASEBALL EUROPEAN CHAMPIONs CUP 2024

Op woensdag 15 mei stond 1 van onze instructeurs (Roy van de Wateringen) in Heidenheim an der Brenz achter de plaat, bij een historische openingswedstrijd van de Baseball European Champions Cup 2024.

De VOITH Heidenheim Heidekoepfe versloeg de Eagles Praha met 13-0, terwijl Draci Brno de Guggenberger Legionaere Regensburg met 2-0 versloeg.

De Baseball European Champions Cup 2024, die dit jaar in competitievorm wordt gespeeld in plaats van de toernooivorm van voorgaande jaren, gaat op 5 juni verder met wedstrijden tussen de Guggenberger Legionaere Regensburg en de Eagles Praha, en het duel tussen de winnaars van de openingsdag, Draci Brno en VOITH Heidenheim Heidekoepfe.
Ook dan kun je Roy weer live in actie zien op het veld!

Beide wedstrijden beginnen om 19:00 CEST en worden live gestreamd via www.wbsce.tv
Vind je het leuk om live play-by-play van deze wedstrijden te volgen? Dat kan op de website van WBSC Europe.

BASEBALL & SOFTBALL AGAINST CANCER

Op dinsdag 30 april en woensdag 1 mei,
stond alles op het honk-en softbalcomplex van de Pioniers in Hoofddorp in het teken van de strijd tegen kanker. Speciaal op deze dag maakte de Nederlandse honk- en softbalfamilie een vuist tegen die verschrikkelijke ziekte en werd er geld ingezameld voor het KWF. Meer dan 300 kinderen mochten gedurende deze 2 dagen onder leiding van honk- en softbal internationals trainen aan hun skills op het veld.

Maar ook aan de meegereisde ouders en verzorgers werd gedacht: onder de bezielende leiding van onze instructeurs, werden de deelnemers in ongeveer 2 uur alle basistechnieken van het scheidsen aangeleerd. Uiteraard kregen zij aan het einde van de clinic een welverdiend certficaat!

Na afloop van Baseball Against Cancer werd bekend dat, samen met Softball Against Cancer, in 10 jaar tijd € 150.000,- is opgehaald in de strijd tegen kanker.  Een mega mooi bedrag wat hard nodig blijft voor het onderzoek naar kanker!

Kon je er helaas niet bij zijn, maar wil je wel een donatie doen? Dan kan dat nog steeds via onderstaande knoppen.
Je komt dan op de site van Baseball Against Cancer of Softball Against Cancer terecht.

PHOTO-2024-05-14-19-36-16

NEXT PITCH UMP!

Hoe blijf je bij jezelf, voel je je prettig, word je niet overruled en blijf je plezier houden in het scheidsen?
Dit waren een aantal van de onderwerpen die besproken werden tijdens deze workshop.
Maar liefst 15 enthousiaste deelnemers, die op 25 maart uit het hele land naar Houten Dragons gekomen waren, kregen tijdens deze inspirerende avond tips & tricks van Roy van de Wateringen.
En zoals het hoort werden er weer schitterende certificaten met een Bewijs van Deelname uitgereikt!

Wil jij ook zekerder op het veld staan en vind je het leuk als wij langs komen om je hierbij te helpen?
Neem eens een kijkje op de pagina waar je al onze opleidingen vindt en geef je op!

dus umpire level 2

Op zaterdag 9 maart en zondag 10 maart
waren de instructeurs van de Dutch Umpire School te vinden bij Hilversum Hurricanes en Domstad Dodgers, om daar een DUS Umpire Level 2 opleiding te verzorgen.
De aanwezige deelnemers, variërend in de leeftijd van 11 tot 35 jaar, werden gedurende een actieve theorie- en praktijksessie alle kneepjes van de scheidsen geleerd.
Na afloop van deze dag werden traditiegetrouw de certificaten uitgereikt!
Beide clubs zijn weer een grote groep enthousiaste clubscheidsrechters rijker, waardoor komend seizoen alle wedstijden met een goed opgeleide scheidsrechters zullen worden begeleid.

wbsc clinic toulouse

Van 15 tot 18 februari 2024 was Toulouse gastheer van de allereerste Baseball Advanced Umpiring Clinic, georganiseerd door WBSC Europe.
Het evenement kende een indrukwekkende opkomst van 78 deelnemers uit 19 landen die graag wilden leren onder leiding van gewaardeerde instructeurs van over de hele wereld. Vanuit Nederland waren Rob Has, Edwin Louisa, Ric Zwanenberg, Roy van de Wateringen en Jeffrey Bentsneijder aanwezig.

Onder leiding van een vooraanstaande line-up van instructeurs, waaronder Larry Young (voormalig MLB Crew Chief en MLB Umpire Supervisor),
Dan Merzel (MLB Umpire) en Macon Hammond (AAA Umpire), richtte de clinic zich onder andere op het 3-mans systeem, spelmanagement en teambuilding.
Tot de Europese instructeurs behoorden Zdenek Zidek (MiLB Umpire), Dirk Biehl (WK Umpire), Fabrizio Fabrizi (WBC Umpire en Umpire tijdens de Olympische Spelen van Tokio), en Marco Taurelli (WK Umpire).

Het schema van de kliniek was gestructureerd met klassikale, veld- (werken aan posities en rotaties) en kooisessies.
De lessen duurden van 9.00 uur tot ongeveer 22.00 uur en boden de deelnemers een vol programma met leermogelijkheden.

Het evenement betekende een belangrijke mijlpaal voor WBSC Europe, aangezien de Baseball Advanced Umpiring Clinic de eerste in zijn soort was. Deelnemers profiteerden van ongeëvenaarde expertise tegen een onverslaanbare prijs, waardoor een verrijkende ervaring voor alle betrokkenen werd gegarandeerd.